Norway 8/2010

Popravdě tohle byla katastrofa. Dolítli jsme v noci. Stopovali jsme do centra města Sandefjord. Svezl nás pracovník letiště, který nám poradil, ať si stan postavime v parku ve městě. Údajně je to běžné. Bohužel vedle parku se právě konal punkový koncert a nebyli jsme si jistí důvěryhosností místí mládeží. Tak jsme se procházeli ulicemi a kochali místní architekturou. Stan jsme postavili na dětském hřišti. Ráno jsme poklidně odešli. První dojmy ze slunného rána byly jedině pozitivní. Vše upravené a čisté.

Praha – Wizzair – Oslo – 3 days

Cena letenek: cca 500Kč zpáteční

Ubytování: vlastní stan v příručním zavazadle

Doprava: pouze stopem

Prošli jsme se přístavem a pokračovali ven z města, na stopa.

Jenže v Norsku tento způsob dopravy není příliš obvyklý a asi ani oblíbený. Všechno trvalo neuvěřitelně dlouho a navíc začalo pršet. Netuším už kam jsme se dostali, ale nakonec jsme jeli stopem asi 3x. Pak se začlo stmívat. A tak jsme se rozhodli pro zakempení v nejbližším lese.

Po tom, co jsem však nalezla bobky o velikosti koňských koblih, jsem odmítla dále v lese setrvávat a stan se stěhoval opět na vesnické hřiště.

Ráno se vyjasnilo a my pokračovali ve stopování. Cestou jsme obdivovali Nory na sportovištích, byla sobota ráno a hřiště a stezky se začali zaplňovat blonďatými lidmi (ano, všichni byli blond). I kočky byly pěkně světlé :).

A pak to všechno začlo jít zase z kopce. Úspěšnost stopování nulová. Nikam jsme se nemohli přemístit a navíc nám další den večer už letělo letadlo zpátky.  Po několika hodinách zastavilo auto. K našemu překvapení Čech. Vzal nás sebou k němu, kde pracovali další Češi a shodou okolností letěli další den také domů. Přenocovali jsme s nimi v jejich chatě.

Další den před odletem nám ve zkratce ukázali Norsko a pak nás díky bohu odvezli i na letiště. Měli jsme štěstí…. v Norsku nestopujte… a pokud nemáte na autobus jako my, tak tam ani nejezděte…

Ještě mě napadá jedna zajímavost – hřiby. Rostou tam obrovský praváky a nikdo to nezbírá. Houbařovo srdce zaplesá.